Norgesferien har aldri vært viktigere
DNB har satt i gang en kampanje for å hjelpe reiselivsbedriftene i Norge, og skal investere i markedsføring og dele ut gavekort til en verdi av 10 millioner. Dykkesentrene kan bli med på ordningen uten kostnad.
Video: DNB/YouTube
BRANSJENYTT
REISE
Norgesferien har aldri vært viktigere
DNB har satt i gang en kampanje for å hjelpe reiselivsbedriftene i Norge, og skal investere i markedsføring og dele ut gavekort til en verdi av 10 millioner. Dykkesentrene kan bli med på ordningen uten kostnad.
7. mai 2020
Målet med kampanjen er å få folk til å bestille norgesferie nå, og DNB har laget en egen nettside som skal løfte frem reiselivsbedrifter over hele landet – og de vil gjerne ha med så mange som mulig.– DNB investerer i markedsføring av nettsiden og norgesferien. For å gi nordmenn ekstra motivasjon deler vi ut gavekort til en verdi av 10 millioner kroner (kr 1 000 pr. gavekort) i løpet av mai, skriver banken.
Gratis å registrere seg
Det er ikke forbundet med noen kostnader å være med på ordningen, og vi tror dette kan være en ekstra mulighet for dykkesentrene til å få litt markedsføring og kanskje noen ekstra kunder. Pakken inkluderer følgende:
- Eksponering som en del av DNBs nasjonale reiselivskampanje
- Promotering av din bedrift og det du har å tilby i portalen
- Direkte link til din bookingside fra DNBs portal
– Det koster ingenting å bli med, men forhåpentligvis vil deltagelsen gi positive ringvirkninger både for din bedrift og for resten av reiselivsnæringen, skriver DNB.
Høster kritikk for markedsføringen
Kampanjen ble lansert med en video på DNBs YouTube-kanal for et par dager siden, og flere har reagert på at denne er merket med «nyheter» og dermed ikke skiller seg nok fra redaksjonelt innhold.
– Dette er et forsøk på å lure folk til å tro at dette er nyheter, og så er det en reklame. Det mener jeg er helt uakseptabelt. Jeg forstår ikke at en tidligere nyhetsreporter i TV 2 lar seg bruke på den måten, sier presseekspert Gunnar Bodahl-Johansen til Dagbladet.